Fortrydelsesret og reklamation

Article author: Louiza Brus Article published at: Sep 8, 2025

Fortrydelsesret og reklamation

HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare

  2. har indgået en aftale om en ydelse med NailLab ApS – Flawless Beauty

  3. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  4. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til support@naillab.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering. Det vil sige, at du hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ønsker du at benytte din fortrydelsesret, kan NailLab i samarbejde med Shipmondo tilbyde billige returlabels.

Ved returnering af gavekort gælder samme 30 dages returret som ved andre varer.


VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

  • Forseglede varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er brudt efter levering

  • Ydelser (fx kurser, events, behandlinger), hvor dato eller periode er aftalt

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.


VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

For at få det fulde købsbeløb retur skal varen være uåbnet og i original emballage.

Hvis varen er åbnet, taget i brug eller håndteret ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du  ikke for noget tilbagebetalt

Vi anbefaler altid, at varen returneres i den originale emballage. Mangler emballagen, eller er varen åbnet, vil det medføre  bortfald af returretten.


TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi beløbet uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din meddelelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremsendt dokumentation for returnering.

Beløbet refunderes med samme betalingsmiddel, som du anvendte ved købet, medmindre andet er aftalt.


 


HVIS DU FORTRYDER KØBET, SKAL VAREN SENDES TIL:

NailLab ApS – Flawless Beauty
Thistedgade 6C
2630 Taastrup

Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til adressen (ikke pr. efterkrav).

Vedlæg venligst en kopi af din faktura/ordrebekræftelse.


HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET)

Købelovens regler gælder ved varekøb. Du har 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen – afhængigt af situationen.

Reklamationen skal være berettiget og ikke skyldes forkert brug eller anden skade.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for 2 måneder, betragtes det altid som rettidigt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

Reklamation sendes til:

NailLab ApS – Flawless Beauty
Thistedgade 6C
2630 Taastrup


KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du kontakte os på support@naillab.dk eller tlf. 61 47 22 88.

Kan vi ikke finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Hvis du bor i et andet EU-land, kan du klage via EU-Kommissionens klageportal: ec.europa.eu/odr


STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
NailLab ApS – Flawless Beauty
Thistedgade 6C
2630 Taastrup
E-mail: support@naillab.dk

Jeg/vi meddeler hermed, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer/ydelser:

  • Vare(r): ___________________________

  • Bestilt den / modtaget den: ___________________________

  • Ordre- eller fakturanummer: ___________________________

Forbrugerens navn: ___________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________

Dato: ___________________________

(Underskrift, hvis formularen sendes på papir)

Article author: Louiza Brus Article published at: Sep 8, 2025